BeWaRe

BeWaRe

Sunday 27 May 2012

Ur ChOiCe

Hidup niy xterlepas dari membuat pilihan.. Kadang pilihan tu tepat dan memberi kegembiraan, ada pilihan yg tak tepat tapi gembira juga, lagi menyedihkan pilihan tepat tapi kena bersedih-sedih dulu, dan lagi teruk, dh lar pilihan salah tambah parah pulak tu..












Pilihan mampu membuat seseorang itu hilang arah tuju, hilang pendengaran, hilang mata pencarian, hilang suara, semua jenis lah hilang.. Bab2 pilihan niy, solat istikharah mampu membantu tapi masalah nya, itu manusia bukan nak buat. Pehtu dah tak tentu arah buat pilihan ... 
Ada lar 2-3 org niy cakap, istikarah tu untuk jodoh jer.. Kalau untuk jodoh jer , macam lar ko banyak sangat pilihan jodoh sampai kena pilih, hot sangat tu ...
Nak pakai baju apa untuk kelas esok pun kena istikarah taw, takut2 xmenepati citarasa.. Kalau nak cakap pasal pilihan, semua benda kena pilih..


Membuat pilihan mampu membuat hilang keyakinan, antara untuk kepentingan diri sendiri atau membahagiakan orang lain. Orang lain tu bukanlah orang asing tapi orang yang telah berbudi pada kita, orang yang pernah tolong kita.. Dalam masa yang sama, pilihan yang perlu dibuat itu juga untuk menolong diri sendiri. Susah nak ungkap kata putusnya,  No Komeng.!


Sekian .. @_@

No comments:

Post a Comment